Wielu kierowników w małych oraz dużych firmach zastanawia się nad tym, czy są lubiani przez swoich podwładnych. Czy jednak jest to konieczne do tego, żeby skutecznie zarządzać swoim zespołem? Pora to sprawdzić.
Kierownik regionalny może być postrzegany bardzo różnorodnie. Wiele zależy od jego osobowości, a także zwyczajów panujących w przedsiębiorstwie. Obecnie stawia się przede wszystkim na otwartość, a większość osób jest ze sobą na „Ty”, niezależnie od tego, jakie funkcje i stanowiska obejmują. Czy pracownicy jednak muszą lubić swojego kierownika? Czy ma to wpływ na to, jak wykonują swoją pracę? Sprawdzamy.
Sympatia wobec kierownika ma znaczenie?
Okazuje się, że wielu pracowników wskazuje, że lepiej im się pracuje w konkretnej firmie, kiedy ich kierownik jest sympatyczny i wyrozumiały. Jeżeli jest to osoba, której zależy na dobru innych, a także stawia przy tym na dobre relacje – może osiągnąć naprawdę bardzo świetne rezultaty.
Warto jednak pamiętać o tym, że kierownik ma być przede wszystkim profesjonalny. Sympatia nie jest tu najważniejsza. Istotne jest wzajemne zaufanie, świetna znajomość branży, a także zależności w niej zachodzących. Pracownicy muszą w kierowniku znaleźć wsparcie, a także rozwiązanie wielu różnorodnych problemów. Sympatia powinna w tym przypadku odejść na drugi plan.