Regionalny kierownik do spraw inwestycji najczęściej zajmuje się promocją marki oraz wyrobów w wyznaczonym przez pracodawców regionie. Jego główne zadania polegają na analizie rynku inwestycyjnego, współpracy z wybranymi uczestnikami tego rynku. Regionalny kierownik powinien również budować potencjał sprzedaży konkretnych wyrobów. Ponadto koordynuje on również działania sprzedażowe dla marek w zakresie inwestycyjnym. Oczywiście prowadzi też szkolenia i wszelakie prezentacje, które dotyczą danych produktów.
Od kandydatów na to stanowisko często wymaga się wykształcenia wyższego. Najczęściej pracodawca oczekuje, aby ukończony kierunek był w choć małym stopniu powiązany z branżą, którą zajmuje się przedsiębiorstwo. Mile widziane jest doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku lub nawet takim samym. Kandydat powinien być zaangażowany oraz w umiejętny sposób podejmować samodzielne decyzje i działania. Musi mieć zdolność nawiązywania oraz utrzymywania trwałych relacji z klientami.
Przyszły pracownik powinien być zaznajomiony z obsługą komputera, a dokładniej z takimi programami jak Excel, Word, czy Power Point. Kolejnym niezbędnym elementem w jego kwalifikacjach z pewnością jest znajomość języka obcego. Może być to zarówno język angielski, jak i język niemiecki. Ważne jest też posiadanie prawa jazdy kategorii B.
Taka praca stawia przed pracownikiem wiele wyzwań, ale może stać się źródłem dużej satysfakcji. Zarobki również nie są najniższe.